Náš etický kodex
Firemní etický kodex a kultura je nástroj, který pomáhá zajišťovat, aby každodenní aktivity podniku a jednání všech jehozaměstnanců odpovídalo stanoveným zásadám. Jde o soubor konkrétních pravidel, která vycházejí z hodnot a principů organizace a vymezují standard profesionálního jednání. Firemní etický kodex a kultura poskytuje detailnější rozpracování, konkretizaci morálních zásad a jejich použití v podnikové praxi a slouží také ke kultivaci podnikového klimatu a podnikové kultury.
Společnost AGM-AGROMOTOR s.r.o. považuje za základní principy, které vedou k prosperitě, čestnému chování, lidskosti a dobrému jménu, tyto hodnoty:
Integrita
Naše chování vůči všem (zákazníkům, pracovníkům, dodavatelům, subdodavatelům, vládním a dozorčím úřadům, konkurentům a mediím) i vůči společnosti jako celku, je bezúhonné.
Vědomí odpovědnosti
Plníme naše závazky a přebíráme osobní odpovědnost za naše jednání. Slibujeme jen to, co můžeme dodržet. Neklameme žádné osoby.
Slušnost
Se všemi jednáme zdvořile a v souladu s jejich zájmy. Podporujeme rovnost šancí a prostředí, které se vyznačuje slušným chováním, a ve kterém se nevyskytuje obtěžování jakéhokoliv druhu.
Dodržování norem a předpisů
Uznáváme význam všech relevantních zákonů a norem, stejně jako interních a externích předpisů, směrnic a standardů a dodržujeme je. Zavazujeme se vytvářet prvotřídní prostředí pro jejich dodržování a kontrolu.
Transparentnost
Se zúčastněnými udržujeme konstruktivní, transparentní a otevřený dialog, vedený s respektem a profesionalitou.
Maximální výkony
Nepřetržitým dalším rozvojem našich obchodních praktik a našeho know-how usilujeme o maximální výkony a v oblastech činnosti, ve kterých působíme, chceme důsledně a dlouhodobě zaujímat přední místo na trhu. Naše chyby považujeme za možnost se zlepšovat.
Týmová práce
Pro všechny dosáhneme více, jestliže využijeme individuální i kolektivní silné stránky a schopnosti k teamové spolupráci, jak vrámci organizaci, tak i mimo ní.
Angažovanost
Uznáváme příspěvky a názory všech, kteří naši organizaci posouvají k novým úspěchům. Při odměňování zohledňujeme osobní příspěvek k dosažení cílů, k řízení a kontrole kvality, stejně tak jako k teamovému výkonu. Všichni pracovníci dávají svým trvalým nasazením a svou angažovaností ze sebe to nejlepší k dosažení cílů naší organizace.
Řízení rizik
Rizika podstupujeme vědomě, disciplinovaně a rozvážně. V zájmu všech a pro jejich ochranu, klademe maximálně důraz na nezávislé metody řízení rizik, dodržování právních a ostatních norem, předpisů a revizních postupů s jasnou odpovědností vedení organizace.
Ziskovost a hospodářský výsledek
Jsme vázáni stálým ziskem, který nám dovoluje realizovat naše strategie, tvořit dlouhodobé investice a spravedlivě odměňovat naše pracovníky. A však dodržování našich základních etických hodnot klademe nad dosahování zisku.
Dodržování právních norem a předpisů
Od všech řídících pracovníků, zaměstnanců a obchodních partnerů očekáváme, že budou při všech obchodních rozhodnutícha úkonech v tuzemsku i zahraničí dodržovat platné zákony a ostatní rozhodná ustanovení.
Dokumentace obchodních případů, korektní fakturace a účetnictví
Všechny obchodní transakce musejí být úplně a správně dokumentovány v souladu s platnými zákony a vyhláškami, normami, interními a externími předpisy, směrnicemi a standardy.
Zajištění kvality
Na základě dostupných vědeckých informací vynakládáme úsilí vyrábět stále bezpečnější výrobky a bereme plnou zodpovědnost za kvalitu našich výrobků. Veškeré úsilí ohledně kvality našich výrobků je plněno s cílem zvyšování spokojenosti našich zákazníků.
Obchodní principy
Abychom se mohli chopit naší odpovědnosti, je našim cílem provozovat naši činnost se ziskem, zachovávat silnou finanční základnu a udržovat naše rizika na přiměřené úrovni. Dosahování zisku nesmí být nikdy ospravedlněním pro nedodržování zákonů a porušováním standardů etického chování.
Poctivý a nezaujatý obchod
S našimi zákazníky a obchodními partnery jednáme poctivě a nezaujatě v souladu s příslušnými zákony a vyhláškami, normami, interními a externími předpisy, směrnicemi a standardy.
Korupce
V souvislosti s obchodní činností jakéhokoliv druhu, nesmí žádný pracovník nebo zmocněnec podniku zjednávat obchodním partnerům, jejich pracovníkům a zmocněncům nebo ostatním třetím osobám nepřípustné výhody a ani je od nich v obchodním styku požadovat, nechat si je slibovat nebo je přijímat.
Výměny drobných dárků, pohoštění
Naše zákazníky a obchodní partnery můžeme hostit, obdarovat či od nich přijímat drobné dárky a to za účelem podpory vzájemného obchodování a v souladu s místními zvyky a společensky uznávanými názory, jež nepřichází do rozporu spříslušnými zákony a vyhláškami, normami, interními a externími předpisy, směrnicemi a standardy.
Dodržování pravidel obchodních soutěží
Organizace je povinna dodržovat pravidla čestné a otevřené soutěže na tuzemských i zahraničních trzích. Náš podnik, jeho pracovníci či zmocněnci se nesmějí pouštět do protiprávních praktik a/nebo praktik relevantních podle trestního práva, jako jsou dohody s jinými podniky nebo odsouhlasené způsoby chování, které sledují nebo způsobují překážku pro soutěžící, jeho omezení nebo poškození. V obchodním styku nebudeme za účelem soutěže používat žádné nekalé obchodní praktiky na úkor soutěžících nebo ostatních účastníků trhu.
Zahraniční aktivity
Při všech našich obchodních aktivitách jednáme v souladu s tuzemskými i zahraničními právními úpravami, bereme v potaz rozdílnost kultur a respektujeme různorodost společenských zvyků a konvencí.
Postoj vůči protispolečenským skupinám a organizacím
Vůči protispolečenským skupinám a organizacím vedeme striktně odmítavý postoj a nepodléháme tlakům na ilegální a iracionální spolupráci s takovýmito skupinami a organizacemi.
Přínos společnosti
Snažíme se přispívat společnosti prostřednictvím naší účasti na dobrovolných a dobročinných aktivitách. Respektujeme lidská práva a napomáháme obecnému blahu.
Poskytování informací
Podnikové informace, jakými jsou např. informace týkající se obchodní politiky a finančních výsledků, předkládáme našim zákazníkům, zaměstnancům a obchodním partnerům ucelené a v souladu s interními pravidly.
Havarijní situace
Při našich podnikatelských aktivitách důsledně dodržujeme bezpečnost. V případě nehody nebo havárie poskytneme zainteresovaným organizacím nezbytné informace a podnikneme požadovaná opatření vyplývající z interních předpisů.
Úspora energií a péče o životní prostředí
Pozitivně posuzujeme vliv našich aktivit na životní prostředí, neplýtváme energiemi ani jinými zdroji, snažíme se o dosažení technologických zlepšení, a to za účelem podpory bohaté a zdravé společnosti, ohleduplné k okolní přírodě. Dodržujeme zákony a vyhlášky, normy, interní a externí předpisy, směrnice a standardy týkající se ochrany životního prostření.
Ochrana pracovního prostředí
Podřizujeme se právním úpravám souvisejícím s pracovním vztahem (Zákoník práce, Pracovní smlouva apod.) a zajišťujeme bezpečné, čisté, pozitivní a přátelské pracovní prostředí.
Respektování lidských práv
Respektujeme lidská práva a nediskriminujeme jednotlivce na základě jejich rasy, národnosti, pohlaví, sexuální orientace,vyznání, postižení nebo věku. Respektujeme pouze prostředí bez sexuálního a jiného obtěžování a násilných aktů.
Respektování práv druhých
Uvědomujeme si hodnotu informace, respektujeme práva druhých a nezneužíváme informace o nich.
Ochrana firemních informací
Během i po skončení pracovního poměru, neprozrazujeme informace týkající se všech faktů ohledně společnosti AGMAGROMOTOR s.r.o., zejména pak faktů týkajících se předmětu podnikání AGM-AGROMOTOR s.r.o., nebo informací týkajících se know-how, plánů, projektů, procesů a obchodních i neobchodních vztahů s třetími stranami. V případě, že je potřeba v souvislosti s oprávněnými zájmy AGM, poskytnout citlivé informace jakýmkoliv osobám mimo společnost AGM musí to být předem povoleno jednatelem společnosti.
Ochrana osobních údajů
Osobní údaje nabýváme v souladu s etickými pravidly. S osobními údaji nakládáme uvážlivě a v souladu se zákonem ochraně osobních údajů a politikou Úřadu na ochranu osobních údajů.
Nakládání s informacemi o firemní síti
Náš počítačový systém, interní komunikační systém a firemní síť užíváme vhodně a efektivně, nikoliv neoprávněným způsobem.
Zásady komunikace
Především dbáme na uctivou, profesionální a aktuální komunikaci se všemi osobami a subjekty. Informace, které předkládáme zejména úřadům nebo veřejnosti, jsou ve všech podstatných aspektech úplné, poctivé, výstižné, objektivní, aktuální a srozumitelné.
Prezentace společnosti
Prezentace společnosti neboli jednotný vizuální styl je koncept jednotlivých prvků vizuální prezentace společnosti. Ten je potom společně s firemní komunikací, firemní kulturou a samotnými produkty součástí firemní identity.